Nour D. Homsi

My name is Nour D. Homsi, born in Damascus 1986. I lived in it and studied in its schools and university. I was inspired by the world of graphics and web. About 14 years ago, I started working as a Designer by designing web sites, and then moved my attention to animation using Adobe Flash, and the field of graphic design using Adobe‘s various programs, Photoshop, InDesign and Illustrator. I do not recognize the specialization in design. I know very well that art can not be limited in one area. I always look to study new programs and modern techniques in the design world, which leads me to recognize all kinds of companies.

2003

I decided to stop studying civil engineering in Damascus University, and all my desires went to learn graphics, where I started with Adobe Photoshop in its beautiful version 5.5, when it was not easy to get information like nowadays, so my study was from a book that changed my life.

2006

After a break from the university for three years, and after my career was formed as a graphic designer, it is the right time to return to academic study, but this time to study the specialty I love, and I registered at the Syrian Virtual University with the competence of Information Systems Engineering. The university immediately recognized the company I will be working in for four consecutive years. It is the same company that designs the e-content of the virtual university. The company carried the name Knowlgica, where I developed visual identities for the subjects of the university students

2004

After a year of studying the software: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Macromedia Flash, Mircosoft Frontpage, I got my first job in this field in a company that started small and progressed so it became famous, this company formed the line that followed my life, At least 60 Internet sites for individuals and companies of various levels, as well as many visual identities, in addition to the most important work, which is animated commercial ads, both in exhibitions or television.

It was here that I needed to change, so I moved to a wider scope in this field, and began to submit my resume to prestigious companies until I found the right work that any graphic designer dreamed of. It was in a private Internet service provider in Syria, known as SAWA: SAWA ISP. In this company, I developed my skills. It was necessary to work differently. The designs will be presented on a very large scale and are available for daily use by all segments of society. The largest project was the visual identity of the supplier, from the logo, through commercials and routes and even purchase cards in various forms and types, even television ads and exhibitions of the annual exhibitions.

2010

Six years of work in Damascus was enough to create good experience that made me qualified to move to a better level. I was able to meet the global challenges in a culture of design different from local culture when I moved to Abu Dhabi to look for new challenges and new opportunities. In Ealaniah Magazine LLC I started working, which has publisched more than 250,000 copies in the cities of Abu Dhabi and Al Ain. I started as a Graphic designer and took up positions until I was able to take charge of managing the Art Department of the magazine and coordination sections With other divisions within the company, as well as continuous coordination within a complex and interrelated process.
In Ealaniah magazine I have got a lot of experience and the ability to assume additional responsibilities rather than design. The task of managing the Art departments required a high ability to organize the team and distribute the tasks required within a specific time to deliver two magazines every week in two different cities. Each of them contains more than 300 ads per week. In addition to the printed magazine, there was a need to take over the task of managing the website, which is more than one million visitors a week.

الترجمة العربية
1985
2003
2004
2005
2006
2010
2011
اسمي نور الدين حمصي، من مواليد دمشق 1986 ,عشت فيها ودرست في مدارسها وجامعتها، حتى استلهمني عالم الجرافيك والويب. منذ حوالي 14 سنة وأنا أعمل في مهنة التصميم، ابتدأت في مجال تصميم المواقع، ومن ثم انتقل اهتمامي الى مجال الأنيميشن في برنامج فلاش، ومجال تصميم الجرافيك باستخدام برامج أدوبي المتنوعة، فوتوشوب، انديزاين واللستريتور. لا أعترف بالتخصص في مجال التصميم، حيث أعلم تماما أن الفن لا يمكن أن يكون محدوداً في مجال واحد، لهذا أقوم دائما بالتطلع لدراسة برامج جديدة، وتقنيات حديثة في عالم التصميم، وهذا ما يقودني الى التعرف على جميع أنواع الشركات.
حيث قررت التوقف عن دراسة اختصاصي في الهندسة المدنية، واتجهت كل رغباتي لتعلم الجرافيك، حيث كانت بدايتي بالطبع مع برنامج أدوبي فوتوشوب بنسخته الجميلة 5.5، عندما كان الحصول على المعلومات في ذاك الحيث ليس بالأمر السهل، ولهذا كانت دراستي من كتاب غير حياتي.
و بعد سنة من دراسة البرامج: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Macromedia Flash, Mircosoft Frontpage، حصلت على عملي الأول في هذا المجال في شركة بدأت صغيرة وتقدمت حتى اصبحت ذائعة الصيت، قامت هذه الشركة بتشكيل الخط الذي تابعت به حياتي, حيث قمت بتصميم ما لا يقل عن 60 موقع انترنت لأفراد وشركات من مختلف المستويات، فضلا عن هويات بصرية عديدة، بالإضافة الى العمل الأهم، وهو الاعلانات التجارية المتحركة سواء في المعارض أو التلفزيون.
و كان هنا لا بد من التغيير، حتى أنتقل إلى نطاق أوسع في هذا المجال، وبدأت بتقديم سيرتي الذاتية الى شركات مرموقة حتى وجدت العمل المناسب الذي يحلم به أي مصمم جرافيك، كان في مزود خدمة انترنت خاص على مستوى سوريا، معروف باسم سوا: SAWA ISP ، وقمت في هذه الشركة بتطوير مهاراتي، حيث كان لابد من العمل بشكل مختلف، فالتصاميم سيتم عرضها على نطاق واسع جدا، و هي متاحة للاستخدام اليومي من قبل جميع شرائح المجتمع. وكان المشروع الأكبر هو الهويّة البصريّة للمزود، بداية من الشعار، مرورا بالاعلانات التجارية والطرقية وحتى بطاقات الشراء بأشكالها وأنواعها المختلفة، حتى الاعلانات التلفزيونية واعلانات المعارض السنويّة.
بعد انقطاع عن الجامعة لمدة ثلاث سنوات، وبعد أن تشكلت مهنتي وصفتي كمصمم جرافيك، حان الوقت للعودة للدراسة الأكاديمية، ولكن هذه المرة لدراسة الاختصاص الذي أحبه وهو تكنولوجيا المعلومات، وقمت بالتسجيل في الجامعة الافتراضية السورية باختصاص هندسة نظم المعلومات، وللصدفة الجميلة، تعرفت في هذه الجامعة على الفور، على الشركة التي سأعمل بها لمدة أربع سنوات متواصلة، وهي ذات الشركة التي تقوم بتصميم المحتوى الالكتروني للجامعة الافتراضية، حملت الشركة اسم Knowlgica ، حيث قمت بوضع الهويات البصرية للمواد الدراسية المقدمة لطلاب الجامعة،
ستة سنوات من العمل في دمشق كانت كافية لتكوين خبرة جيدة جعلتني مؤهلا للانتقال لمستوى أفضل، وقادرا على مواجهة التحديات العالمية في ثقافة تصميم مختلفة عن الثقافة المحلية، حين انتقلت الى أبوظبي- الإمارات لأبحث عن تحد جديد وفرصة جديدة. و بدأت العمل في مجلة الإعلانية Ealaniah Magazine L.L.C هذه المجلة المتخصصة في مجال الاعلانات التجارية، حيث يتم توزيع أكثر من 250.000 نسخة منها في مدينتي أبوظبي والعين، ابتدأت فيها من مصمم للإعلانات وتدرجت في مناصبها حتى كنت قادرا على تولي مسؤولية إدارة الأقسام الفنّية لفروع المجلة والتنسيق مع الأقسام الأخرى ضمن الشركة، بالإضافة الى التنسيق المستمر ضمن عملية معقدة ومتشابكة.
أضاف لي العمل في هذه المجلة الكثير من الخبرات والقدرة على تحمل مسؤوليات اضافية أكثر من مجرد التصميم، حيث كانت مهمة ادارة الأقسام الفنية تحتم علي قدرة عالية على تنظيم الفريق وتوزيع المهام المطلوبة ضمن وقت محدد لإيصال مجلتين كل أسبوع في مدينتين مختلفتين. حيث يحتوي كل عدد منها على أكثر من 300 إعلان في الأسبوع الواحد. و بالإضافة الى المجلة المطبوعة، كان لابد من تولي مهام اكبر، تتمثل في إدارة الموقع الالكتروني الذي يزيد زواره عن مليون زائر في الأسبوع

2 thoughts on “Nour Homsi Biography

  1. Eman Reply

    I just want to say am so grateful
    thank you for everything I learned a lot of your channel

  2. Ahmed khattab Reply

    You are amazing instructor with a very easy teaching techniques, more ideas opened for me through your professional way.

    Great job Nour and good luck.
    Ahmed khattab

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *